tirsdag den 16. juni 2009

13-13 udfordring - juni måned 2009

Så blev der tid til at lave mit 13-13 indlæg. 13 billeder af den 13. juni.
Denne weekend - fra fredag til lørdag - tog vi til Lolland for at opleve en masse....
Og det her er vores hotel. Ubemandet på nær om morgenen, så morgenmaden kan indtages og værelserne blive ordnet.

Dagen før, fredag eftermiddag, skulle vi selv taste ind, at vi var kommet, og sikke et hyr med den computer... efter lang tids banden og svovlen fik jeg da skittet til at spytte vores nøglekort ud... så derfor måtte den møjmaskine osse foreviges... nu kan vi til næste gang, for værelserne er virkelig velholdte og nøj for nogle gode senge, dyner og puder... ZZZzzzz...

Så kørte vi til Grøn Verden, en mini zoo ved Købelev nord for Nakskov. Og se lige de søde vaskebjørne, total afslappede.. som min søde forlovede sagde: "de hænger ud..."

Denne sumpskildpadde var kommet lidt ud af kurs, det endte i hvert fald med at den fald på gulvet, så vi hjalp den op til vandet igen.

Min skønne forlovede i Sommerfuglehuset. Pyhhh hvor var der varmt derinde, men jeg fik taget en masse skønne billeder derinde.

Jeg fik også taget billeder af de fleste fugle, men araen her var altså det bedste billede til denne udfordring.

Og de har fået æsler, man kan klappe, men kun gennem stalddøren. Og der kan man sørme også tage billeder, omend den ser lidt halvsur ud. Kors hvor er sådan nogle faktisk store, det vidste jeg ikke.

Lige ved siden af æslerne var der bure med marsvin. Nåååårrrrrhhhhh hvor var de bare søøøøøøde... og så var der unger... uhhh det var svært at lade dem være. Marsvin er alstå mit yndlingskæledyr.

Så tog vi videre til Købelev Haven, og dette træ står lige i starten af den botaniske have. Det er helt glat at røre ved, og jeg kan desværre ikke huske, hvilken art det er.

En masse blomster i fuld flor. Dette er blot én af dem.

En hel afdeling er lavet som kinesisk have, et motiv jeg slet ikke kan lade være med at tage. Allerede sidste år til SAM lavede jeg et dobbelt LO med billeder derfra, og jeg kommer nok til at lave et mere... eller måske et minialbum.

Man kan gå af en stensti gennem et bassin med karper, og denne gang købte min forlovede karpefodder, så vi kunne prøve det også.

For enden af den kinesisker have er der en Zen-have. De store sten og træer skal symbolisere øer i havet. Havet er lavet af almindelige småsten. Der må man ikke gå rundt, men man kan sætte sig på bænke langs den ene mur.

Tilbage ved fiskebassinet... ja småfrøer er der også... lige forinden var der 4 samlet... dem nåede jeg ikke at tage billed af, men der kan skimtes en tredje ude i vandet.

Sidst på dagen havnede vi i Hesnæs lidt syd for Stubbekøbing. Byen er kendt for sine stråtægte huse... stråerne er overalt på huset.. både tag og vægge.

Og da det var blevet sent fandt vi denne skønne lille restuarent langt inde i skoven. Pomlenakke Restaurent. Et dejligt sted med god mad til rimelige penge.
Og det var enden på den skønne weekende i det sydlige Danmark.
Den opmærksomme læser har sikkert observeret at der er mere end 13 billeder denne gang, ganske rigtigt - der er 16. Det var bare for svært at udvælge kun 13 billeder ud af 313 billeder. Jeg kunne sagtens have puttet dem alle i ét indlæg, men det vil nok blive for uoverskueligt ;o)

1 kommentar:

Stine66 sagde ...

MEGET HYGGELIGT INDLÆG - TAK for fremvisningen.